Gratis fragt på alle ordrer 🚛 🚢 ✈️ 📦 🔥

Merch starter-pakke

Merchandise er drøn vigtigt, hvis du ikke vil være et upcoming band med galoperende underskud.

Det er på merchandise, du har mulighed for at tjene en god skilling til bandkassen, så det kan være dyrt for dig at spare det væk. 

Bandmerch har samlet de bedste råd til dig, så du er klædt godt på, når du skal bestille merchandise.

Vil du bare lige til sagen? Så har du de bedste råd her

  • Kend dit publikum, så du har det rette merch – det er trods alt, dem som skal købe det.
  • Overvej dit budget. Jo mindre produktet koster dig, jo mere har du mulighed for at tjene.
  • Stickers er gode til at have liggende på spillestedets borde inden showstart.
  • Opfordre fra scenen at publikum skal kigge forbi jeres merchbod, når showet er slut.

Kend dit publikum🔍

Det er publikum, som skal købe dit merch, og det er derfor altafgørende, at du kender dit publikum, så du kan skaffe de helt rigtige merch-produkter. Mange starter med at lave t-shirts, men det er ikke nødvendigvis det rigtige valg for alle.

Befinder din musik sig i metalgenren fungerer en t-shirt og patches til battlevesten godt. Er du mere ovre i en indie-poppet stil, er det måske bedre at starte med muleposer og caps.

Hvis du er helt på bar bund, anbefaler vi følgende inden du går i gang med at bestille dit merch:

  • Undersøg hvem dit publikum er, de næste par gange du spiller shows – Hvilke typer er det? Hvad har de på? Hvad bruger de af forskellige produkter, accessoires m.m.?
  • Undersøg hvad lignende artister og bands har af merch.

Overvej dit budget💰

Når du skal i gang med at bestille merch, skal du overveje dit budget. Selvom budgettet er småt, kan du stadig lave noget fedt merch – og nu skal du høre hvordan…

Først og fremmest bør du starte med nogle produkter, som ikke er alt for dyre at producere. På den måde har du mulighed for at tjene mest muligt på dem, og opbygge et større budget efterhånden .

Du kan holde produktionsomkostningerne nede ved at bruge få farver i dit design – Jo færre farver du bruger i dit design, jo billigere er det at trykke. Uanset hvad du vælger at få produceret, skal du altid have dit publikum in mente. Ellers kan det blive svært at sælge dit merch.

LÆS OGSÅ: Tjen penge på merchandise

Vurderer du, at dit publikum mest er til t-shirts, så er det en god idé at starte med et snævert størrelsesspænd f.eks. M, L og XL. Især også hvis du bestiller få antal t-shirts. Ellers kan du opleve, at du hurtigt løber tør for en bestemt størrelse, mens du har svært med at få afsat en anden størrelse.

LÆS OGSÅ: Guide til størrelsesfordeling

De sidste guldkorn💡

Stickers kan være et godt markedsføringsværktøj for dig. De er gode at dele ud til dine fans, eller ligge på spillestedets borde inden showet går i gang. Publikum vil sandsynligvis tage dine stickers med sig og pynte sin soundboks, laptop eller hvor de ellers kan finde på at sætte dem, som er god markedsføring for dig. Og det bedste er, at stickers ikke er særlig dyre.

Og du må altid opfordre fra scenen, at publikum skal komme forbi jeres merchbod efter showet. Det handler om, at du skal gøre folk opmærksomme på, at I har merch med.

Psst.. Er der noget du ikke kan finde på vores side, kan vi (næsten) med sikkerhed lave det alligevel.
Kontakt os, og så finder vi en fed løsning sammen.